joi, 2 iulie 2015

Cum mi-am redescoperit curajul sa incep din nou

Pentru ca cel mai bine ne dam seama de rezultatele de-a dreptul "ametitoare" ale coaching-ului facut cu seriozitate si perseverenta, prin exemplul personal, m-am sfatuit cu cativa dintre clientii mei si, sub protectia anonimatului, s-au oferit sa impartaseasca experienta lor cu dezvoltarea personala alaturi de un coach (respectiv alaturi de mine :))

..............................................................................................................................................

Dupa 4 ani de lucru cand la o firma, cand la alta (cate un an ici, unul colea, ca da bine sa ai macar un an intr-un singur job), in care nu am simtit ca imi gaseam locul nicicum, am hotarat sa incerc ceva pe cont propriu. Zis si facut, dar ce? Investitii nu imi permiteam sa fac, experienta cu a conduce o afacere nu aveam, deci cum sa o scot la capat? Tot cautand pe internet am dat peste un anunt foarte interesant. Era un fel de struto-camila, nici angajat, dar nici de capul tau. Investeam ceva de nivelul salariului minim pe economie, participam la cateva seminarii unde invatam tot ce trebuie sa stiu si gata! Deveneam in cateva luni un om realizat, cu program flexibil, timp liber pentru vacante si familie si bineinteles, banii care sa sustina totul.


Am inceput cu avant, mi-am facut vise si planuri care mai de care mai indraznete si asteptam sa vad rezultatele. Primele 4-5 luni am vorbit tuturor despre noua mea descoperire. Le explicam ce noroc daduse peste ei ca eram eu acolo sa-i introduc in tainele acestei activitati, cat de minunate erau perspectivele lor si cate si mai cate. Unii ma ascultau zambind si parand entuziasmati, altii se uitau prin mine sau imi spuneau ca au mai auzit ei de-astea si nu-i de ei. Una peste alta, pana mi s-au terminat mie resursele de energie si entuziasm, eram tot singur in barca, pentru ca nu gasisem persoane care sa se implice cu adevarat alaturi de mine. Eram dezamagit. Dezamagit de mine ca nu facusem ceea ce imi propusesem, dezamagit de faptul ca trebuia sa ma intorc inapoi la un job clasic, dezamagit de oamenii din jur care nu imi impartasisera viziunea.

Acum, resursele erau pe terminate, energia mea la fel si trebuia sa mai caut si un nou job. Simteam ca ma afund in nisipuri miscatoare. Lucrasem pana atunci in marketing si vanzari. Era un tip de job care promitea recompense substantiale, dar care nu ma satisfacea. Nu stiam ce vreau sa fac mai departe, ce stiu sa fac...

In starea mea de frustrare si nefericire, cautam totusi ceva. Ajutor. Cautam pe cineva care sa ma indrume si sa imi arate solutia perfecta pentru mine.

O prietena buna mi-a vorbit intr-o zi de coaching. Cum ea a lucrat vreo 10 sedinte si se simte alt om, cum intelege acum ce se intampla in viata ei, de ce si cum sa schimbe ce nu o multumeste. Am intrebat-o daca e un fel de psihologie, mi-a zis ca nu, dar este extraordinar. Mi-a dat numarul de telefon al coach-ului ei. Am sunat si mi-a raspuns o femeie, cu voce calda, blanda. Am stabilit sa ne intalnim sa vorbim si sa imi explice cu ce se mananca coaching-ul asta.

Ne-am intalnit la o cafea si m-a uimit sa constat ca avem varste apropiate. Ne-am tutuit de la inceput, mi-a zis ea ca e mai usor asa pentru comunicare. Mi-a aratat o mapa cu documente, evaluari si prezentari ale conceptului de coaching si dupa o discutie de 2 ore am hotarat sa lucram 15 sedinte. Imi spusese si prietena mea ca schimbarile reale si intelegerea nu vin peste noapte, asa incat mi-am luat acest angajament cu putinul curaj pe care il mai aveam dupa tot ce se intamplase. 

Primul lucru pe care Andra, coach-ul meu, mi l-a explicat a fost, ca solutia pe care o caut nu mi-o poate da nimeni, ea vine din interior. Am fost putin dezamagit la inceput, recunosc. Eu vroiam ceva gata verificat si clar, care sa vina din partea unui profesionist si care sa imi ofere garantia reusitei. Dar am inteles pe masura ce am lucrat, sedinta dupa sedinta, ca nimeni nu stie exact ce mi se potriveste mie, nu exista o manusa gata creata pentru mana mea, care sa imi urmareasca fiecare pliu si indoitura a degetelor, ea trebuie "crosetata" ochi cu ochi de mine insumi. 

Nu va plictisesc aici cu detalii despre tot ceea ce am aflat despre mine si tot ceea ce am curatat si transformat in mine, cert este ca pe la a 9-a sedinta am avut o epifanie: talentul meu nativ era sa scriu. Da, sa scriu articole, nuvele, incepusem mai demult si un roman de care ma lasasem la presiunea prietenilor care ma cam luasera in ras. Imi placea sa creez si sa imi las imaginatia sa zburde libera si sa dea nastere unor situatii si personaje noi si pline de viata. Lucrand in continuare sub indrumarea discreta a Andrei, mi-am permis sa ma iau in serios  si sa ma vad facand din scris o cariera. Lucrurile capatau in sfarsit contur, aveam din nou curaj! M-am decis sa continui cercetarea pentru roman si sa scriu cat mai constant la el, dar aveam nevoie si de o sursa de venit. Cine angajeaza scriitori?
"Nimeni!" imi spunea o voce mica si carcotasa din mintea mea. "Cel mult vei gasi un job part-time la o revista online, prost platit si nesatisfacator!"

Am abordat aceasta temere a mea la urmatoarea sedinta de coaching, am intors-o pe toate partile, i-am gasit sursa si sustinatorii. Apoi am transformat-o, ca pe un broscoi intr-un print, intr-o convingere clara: aceea ca imi voi gasi exact jobul dorit!

Am inceput sa caut asociatii, edituri, firme care creeaza si comercializeaza carti pentru copii, de aventuri, nuvele, orice se potrivea cu visul meu. Dupa o cercetare amanuntita a pietei, am gasit ce cautam. O firma mica, aflata la inceput de drum care crea reviste de prezentare a diferitelor zone de interes turistic din tara. Era un potential imens! Aici pot veni si eu cu aportul meu! Am discutat cu initiatorii acestui proiect, le-am expus din ideile mele, ne-am placut reciproc si am batut palma. 

Lucrez de cateva luni aici si ma simt implinit! In sfarsit sunt apreciat si imi folosesc talentul pentru a castiga bani si a ma dezvolta permanent. 

Am incheiat primele 15 sedinte de coaching, dar pentru mine acesta este doar inceputul. Continui sa lucrez cu Andra pentru ca sunt convins ca mai am atat de multe se descoperit in mine despre MINE.

Multumesc coachingului si Andrei pentru ca mi-au schimbat viata si m-au ajutat sa invat sa o traiesc!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te invit sa impartasesti cu mine gandurile tale aici.

Andra Todirita