marți, 26 aprilie 2016

Jurnalul schimbarii atitudinii mentale si emotionale fata de alimentatie - dependente si tipare mentale

Sa continuam cu abordarea stilului alimentar din punctul de vedere a unor AXIOME mentale pe care le avem cu totii.

Conform DEX-ului: AXIÓMĂ, axiome, s. f. 1. Adevăr fundamental admis fără demonstrație, fiind evident prin el însuși. 2. (Mat.; Log.) Propoziție luată drept punct de plecare sau considerată fundamentală într-un domeniu și pentru care nu se cere demonstrație.


O astfel de "axioma" este: dimineata mea incepe intotdeauna cu o cafea!

Imi place cafeaua bauta dimineata alaturi de ceva dulce. Este o necesitate, o dependenta sociala, as putea spune. Mi-am creat un tabiet in a bea o cafea la o discutie amicala in fiecare zi. Cred ca ti-ai putea seta si ceasul dupa mine, atat de consecventa sunt in aceasta privinta. Nici macar neprevazutul care apare o data cu nasterea unui copil nu mi-a schimbat acest obicei.

Acum, o data cu decizia mea de a reseta toate tiparele neconstructive si a face curatenie in organism, cafeaua de dimineata nu prea se mai potrivea. Mi-am zis: "nici o problema, o inlocuiesc cu un shake sanatos!" Si asa am facut, fara sa ii dau subconstientului meu ocazia sa ma conteste. Insa lucrurile nu sunt atat de simple cand e vorba de o "axioma". N-am baut cafeaua, dar m-am simtit mizerabil toata ziua. Nu stiam ce se intampla cu mine, eram furioasa, nimeni nu-mi intra in voie, parca toata lumea era intoarsa cu susul in jos. Apoi, privind cu atentie in interior, am realizat: incalcasem regula de aur a diminetilor mele: cafeaua de dimineata! Tot organismul meu, emotiile si reactiile de la nivel de subconstient se revoltau impotriva mea.

Solutia a fost o acceptare a dorintei profunde din spatele acestui tipar subconstient, a conexiunilor emotionale care se formasera in timp, gasirea unei alternative care sa imi creeze un context similar si apoi, cel mai important, inlocuirea tiparului pe care il aveam legat de aceasta dependenta, care nu imi mai servea, cu unul constructiv acestei noi etape din viata mea, in care ma concentrez pe un corp curat si sanatos.

O alta axioma pe care am descoperit-o analizandu-mi comportamentul alimentar: la fiecare iesire in oras mananc cartofi prajiti! 

Ador cartofii prajiti, sunt slabiciunea mea nr. 1; carnea, branzeturile, alte alimente din categoria fast food, nu ma impresioneaza asa cum o fac cartofii prajiti, Cred ca i-as manca oricand, la orice ora si in orice combinatie. Pentru a fi sigura ca ma voi putea bucura in continuare de aceasta "delicatesa" m-am convins ca nu au atat de multe calorii daca nu-i fac in ulei sau ca nu sunt atat de toxici daca folosesc o grasime cu temperatura de ardere ridicata, cum ar fi uleiul de cocos. Orice, numai sa continui sa ii consum.

Am procedat similar cu tiparul legat de cafea, transformand aceasta dependenta intr-o varianta mai putin atragatoare fata de alternativele nutritive pe care le poti gasi si la restaurant. Insa procesul a durut, n-a fost nici usor si nici placut sa scot la lumina asocieri cu puternica incarcatura emotionala care m-au trimis direct in copilarie, la cinele pline de veselie cand ne strangeam toti la masa din sufragerie.

Invatatura pe care am primit-o din aceste procese de vindecare si transformare la nivel fizic si emotional, este ca toate lucrurile nepotrivite noua de care ne simtim atasati ascund pe langa sentimente placute si atragatoare, frici, angoase si traume, iar acestea din urma sunt ancorele care nu ne lasa sa ne eliberam si sa adoptam obiceiurile sanatoase pe care logica si inima noastra ne indeamna sa le avem.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te invit sa impartasesti cu mine gandurile tale aici.

Andra Todirita