joi, 28 aprilie 2016

Jurnalul schimbarii atitudinii mentale si emotionale fata de alimentatie - limbajul corpului

Ieri am povestit de provocari asumate, iar astazi va povestesc despre consecinte. Sau mai clar, despre o alta lege universala pe care o cunoastem cu totii: Legea Actiunii si Reactiunii, sau ceea ce semeni, culegi.

Mi s-a intamplat adesea, cand imi urmaream cu atentie alimentatia sa "calc stramb" si credeam ca singura consecinta este sentimentul de vinovatie pe care il aveam dupa. Dupa incidentul cu fast-food-ul de care va spuneam, m-am culcat ca de obicei, fara sa schimb nimic in programul meu. A doua zi insa: stupoare! Imi venea sa ma lipesc cu Super Glue de pat si mai multe nu...asa o stare de oboseala, epuizare de-a dreptul, nu am mai simtit de mult. Trecuse o noapte, aproximativ 8 ore de somn si corpul meu se comporta ca si cand era 4 dimineata dupa Revelion.


Foame imi era si nu prea, mai degraba o "plictiseala digestiva", ca si cand stomacul meu ar fi spus: "Ai de gand sa-mi dai ceva astazi? Daca nu, nu-i problema, ca nu mi-am revenit inca dupa ce mi-ai dat ieri."

Am fost uimita de aceasta stare. Mai mancasem si alta data acelasi tip de mancare si ma simtisem "perfect". Ce se intamplase? Imi setasem organismul sa primeasca hrana sanatoasa, nutritiva, cu un numar relativ redus de calorii, subconstientul primise si el aceleasi indicatii prin modificarile de tipare si obiceiuri pe care le facusem, iar acum ingerasem, asa deodata, o cantitate mare de calorii, mult zahar, sare, nutrienti aproape 0 si o facusem seara, inainte sa merg la culcare, adormind cu stomacul plin.

La asemenea asalt, corpul meu nu a stiut cum sa faca fata decat prin a ma baga in "hibernare", pentru a se reface. Eu insa, nu am avut timp sa-i fac pe plac, asa ca am decis ca aceasta zi sa fie dedicata postului. Nu chiar negru, dar cat mai aproape, astfel incat sa ii permit organismului sa elimine deseurile si sa se odihneasca. Am baut un shake de fructe, pentru energie si putina fructoza de care aveam nevoie sa ma pot concentra mai bine, dar nu am fortat nota.

Acest eveniment m-a pus pe ganduri. Am inteles cat de rapid reactioneaza un organism curat sau in proces de curatare, la elementele nocive cu care intra in contact si cum ne comunica corpul imediat ce nu a primit ceea ce are nevoie. E un limbaj pe care, daca il observam cu atentie, ne va ghida in alegerile noastre si ne va ajuta sa intelegem ce facem bine si ce nu.

Sa-i dam deci corpului nostru ocazia sa ne vorbeasca si sa il ascultam, pentru ca dincolo de orice dieta, el este cel mai in masura sa ne spuna ce ii face bine si ce nu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te invit sa impartasesti cu mine gandurile tale aici.

Andra Todirita