duminică, 24 aprilie 2016

Jurnalul schimbarii atitudinii mentale si emotionale fata de alimentatie - introducere

Bine v-am regasit!

In saptamanile ce vor urma imi propun sa va tin la curent cu modul in care putem aborda holistic o schimbare de atitudine, tipare si credinte, obiceiuri si dependente emotionale in alimentatia noastra.

Studiu de caz: EU :)

Am nascut acum aproape un an si jumatate, am pierdut kilogramele pe care le-am luat in sarcina, dar sunt inca cu 15 kilograme peste greutatea ideala constitutiei mele. Asta pentru ca am tot luat in greutate pe perioada facultatii si mai tarziu, neavand niciodata contextul favorabil pentru a reveni si a ma mentine la o greutate normala.

Motivul principal care se poate observa din exterior: o alimentatie nesanatoasa, combinata cu un sedentarism cronic.

Motivul real? Cauza din interior? Credinte, tipare si obiceiuri mai vechi si mai noi, care imi epuizau cu o viteza uluitoare orice rezerva de vointa si motivatie cand era vorba de a manca corect.

Si pentru ca sunt coach, iar scoala pe care am facut-o m-a invatat sa privesc lucrurile holistic, am inceput sa ma autoanalizez, sa extrag, prin introspectie, cauzele reale care stau la baza situatiei actuale a greutatii mele.

1. Nevoia de a demonstra ca nu trebuie sa respect nici o regula.

2. Dorinta de a arata tuturor ca imi pot permite sa mananc orice fara consecinte.

3. Placerea de a manca si de a gasi in alimentele favorite satisfactie emotionala.

4. Tiparul: "mie nu mi se poate intampla nimic!" sau prietenul lui apropiat: "sunt tanara si sanatoasa, imi permit!"

5. Teama ca daca ajung la greutatea ideala, tot n-o sa-mi placa de mine, dar macar acum am o scuza.

6. Tiparul: "o viata am, macar sa ma simt bine" si fratele sau: "si daca am grija de alimentatie, cine imi garanteaza ca voi trai 150 de ani?"

7. Promisiunea: "Inca putin, incep sa am mai multa grija de mine de saptamana viitoare."

8. Scuza: "Cand o sa-mi permit sa mananc numai alimente sanatoase o voi face, nu-mi plac jumatatile de masura."

.............................................................................................................................................

In acest context, mi-am propus sa imi creez singura o provocare, care sa ma ajute sa fac o schimbare radicala, pe toate planurile: fizic, emotional, intelectual si spiritual.

Voi completa acest studiu de caz, in fiecare saptamana cu lucrurile noi pe care le descopar in mine si pe care le fac pentru a-mi depasi si inlocui aceste tipare si obiceiuri care nu-mi servesc cu unele in acord cu nevoile corpului si sufletului meu.




Un comentariu:

  1. Felicitari Andra pentru decizia ta! Mereu ma uimești cu ideile tale pline de inspirație. Sunt sigură că reușești și studiul tău de caz va inspira si alte mame. Mult succes!

    RăspundețiȘtergere

Te invit sa impartasesti cu mine gandurile tale aici.

Andra Todirita