marți, 19 iulie 2016

Webminar II coaching de grup - Respectul de Sine

Sunt acum la mijlocul celei de-a doua luni de BootCamp Transformational. Am sustinut al doilea webminar de grup alaturi de cei interesati de propriul proces de transformare, care s-au simtit inspirati de jurnalul meu. Sunt extrem de fericita ca pot face din propria calatorie o destinatie interesanta pentru cat mai multi oameni, de toate varstele si stilurile de viata.

Am discutat in acest webminar despre Respectul de Sine si importanta pe care acesta il are in crearea de obiceiuri sanatoase si mentinerea lor, atat in ceea ce priveste atitudinea noastra mentala cat si ingrijirea propriului corp.

In urma introspectiei specifice coachingului transformational, am descoperit impreuna tiparele de gandire care ne caracterizeaza pe fiecare in parte, care sunt temerile si emotiile asociate acestor tipare si cum putem modifica obiceiurile de care nu suntem mandri prin redefinirea respectului pe care il manifestam fata de noi insine.


Ceea ce ma uimeste si ma impresioneaza de fiecare data cand lucrez cu clientii si prietenii mei, este profunzimea propriilor analize si curajul pe care toti il manifesta in fata aspectelor delicate si uneori nu tocmai placute pe care le intalnesc in procesul de coaching. Pana sa fac aceasta profesie nu am putut vedea sensibilitatea si intelepciunea sufletului oamenilor, cu care stateam de vorba, asa de clar cum o fac acum. Nu stiam sa conduc o discutie de la nivel superficial pana in adancurile vindecatoare ale propriului subconstient. Cine nu a avut pana acum ocazia sa lucreze cu el insusi alaturi de persoana potrivita ar putea privi cu neincredere aceste afirmatii si este indreptatit. Si eu ma bucur de fiecare data de concluziile neasteptate pe care le trag cei cu care lucrez, de lumina din ochii lor si caldura care le razbate prin voce la fiecare final de sesiune.

Fara sa intru in amanuntele personale al sesiunii, care se bucura de confidentialitate, vreau sa va prezint cateva aspecte abordate in timpul celor 2 ore de lucru impreuna cu participantele.

Sesiunea a inceput cu definirea locului pe care respectul de sine il are in viata fiecarei persoane prezente. Punctul comun a fost nevoia, impusa de educatie, de a tine seama, inclusiv atunci cand este in detrimental personal, de parerile si cerintele celor din jur. Imposibilitatea de a spune “NU” atunci cand siuatia o cere, fie din prea mult bun simt, fie de rusine.

Am constientizat impreuna cu sinceritate, uneori dureroasa, emotiile care s-au cuibarit in sufletul fiecareia, atunci cand se aflau in situatia de a isi manifesta respectful fata de propria persoana, cu riscul de a fi expuse oprobriului societatii. Aceasta situatie se poate intalni in orice plan al vietii noastre, iar imaginea de sine si stilul de viata sunt adesea supuse unor incercari dificile.

Va invit sa ne fiti alaturi in webminariile viitoare pentru a experimenta aceasta calatorie de constientizare si vindecare, la un nivel personal, eu voi incheia acest mic rezumat cu gandurile si concluziile unora dintre participante, la finalul intalnirii:

“Am inteles ca este important pentru mine sa-mi dau voie sa fac exact ceea ce simt in acel moment; si ca orice fac este bine!”

“Suntem, asemeni copiilor nostri, fermecate. Fiecare avem in noi magia asta si putem sa ne cream realitatea pe care ne-o dorim. ”


“Am inteles acum ca respectul de sine incepe cu iubirea de sine, aceasta este de fapt piatra de temelie. Mi-as dori sa avem o intalnire in care sa dezbatem aceasta tema.”    

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Te invit sa impartasesti cu mine gandurile tale aici.

Andra Todirita